lørdag 23. juni 2012

Nordlandsbunad i str 4-6 mnd!

Å rydde er noen ganger som å gå på skattejakt! I vinter dukket det opp en pose med en nesten ferdig Nordlandsbunad til en dukke jeg hadde planer om å lage en gang i tiden. Siden jeg ble mormor i vinter fikk jeg dermed en unnskyldning for å gjøre den ferdig. Prinsessa måtte jo selvfølgelig ha lik bunad som mormor 17. mai! Som sagt så gjort. Vel og merke noe modifisert. Bunaden er i utgangspunktet beregnet for dukke, så jeg måtte skjøte på en del på skuldrene. Det fulgte ikke med foring, men det løste seg med å kjøpe litt halvlin. Siden jeg ikke klarte å få tak i originalt sølv, brukte jeg en hekte til kofte. Stakken er rynket som "voksenbunaden" og livet er sydd til som det skal. Ellers satte jeg på trykk-knapper i foldene på venstre side foran og forkledet er også festet med trykk-knapper. På den måten er det lettere å kle bunaden av og på en liten baby.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar